Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria - 27 augusti 2010 19:21

 Nordamerika, Sydamerika & Australien... De har varit mina dröm resor i livet.

I Sydamerika ville jag besöka Brasilien.. Det har jag gjort, dock ej Amazonas som är en av de största dröm ställena.. Men det tar jag senare. =)

Till Australien vill jag resa, för att dyka i stora barriärrevet.. Helst skulle det sitta fint som en dröm smekmånad... Men det dröjer nog tills man blir pensionär...

I Nordamerika, så är det Canada, Grand Canyon?, Red wood & Las Vegas som har lockat mig mest... Nu ska vi åka till USA, men till ett helt annat ställe... En plats som jag inte har någon som helst aning om vad jag ska förvänta mig att se, möta och vara med om.. Kan ju bli bra roligt det med.. Vem vet, våra liv kan förhoppningsvis bli så himla mycket bättre, mer energi fyllda, helt smärtfritt eller lite mindre iallafall.. Jag hoppas verkligen på det...

Även fast den här resan kan komma att förändra så mycket till det bättre, så ser jag absolut inte framemot den... Jag vill inte! Självklart så vill jag ju stötta Tomas, men ändå... Det tar emot nå jävulskt... Det märktes på lill trollet att han kände att något var på gång.. Han har varit pjålig hela dagen och vill helst bli buren... Älskade lilla go fis... Den absolut bästa som finns...


Jag hoppas verkligen att tiden går fort.. Det gör ont i hjärtat & det är en stor sten i magen... Jag vet att han har det bra hemma... Det är min ångest som ger mig dom här känslorna...  Längtar redan hem.. Så jag får köra riktigt med skolan, så lill killen får börja dagis & vi ska fira mamma som fyller 50!


    

Av Maria - 24 augusti 2010 09:05

Ja snart så kommer mina fin fina flickor Anna, Jessica och Jossan hit och ska få ta sin debut på Tacofisk..

En rätt som är gudomligt gott, även om jag kan hålla med om att det inte låter så kanske. =) Efter det så bjuder jag på hembakade bullar och kaffe..

Jag gillar att trycka i folk massa gotta, då jag helst skulle se mig själv som hemmafru, fast inte av den moderna sorten, utan hellre lite mer som förr. Med förkläde, vedspis, bak och matlagning.. Grönsaksland, bärbuskar och fruktträd, att göra allt från grunden. SJÄLV!!!!!!! Inte för att klandra någon, men är det inte lite väl att man ska köpa halvfabrikat (helfabrikat)  på så enkla grejor som smulpaj och nu även så har dom gjort för skink paj...?!? Det är ju så himla enkelt att göra själv. Varför är vi så himla lata och dumma så vi går på sånt?


Igår så var det 1-års kontroll för lill trollet. Det gick jätte bra. Liten tår kom, men försvann lika fort. Jag tror det är värst för mig... =(

Efter det så åkte vi till birsta och köpte en ny vagn som är bra mycket smidigare att dra med sig på shopping, än den vi redan har... Hittills är vi väldigt nöjda.. =)


 

Ha nu en riktigt bra dag!!


//

Av Maria - 22 augusti 2010 19:54

Ja, det har verkligen varit full rulle hela helgen lång =)

Men jag gillar då det händer lite.

Igår hade vi kalas för lill trollet vårat som blev hela 1år.   

Det är helt sjukt vad tiden har gått fort. Ska det gå så här fort, så är han ju snart i moppe åldern.. Å börjar få muche!?? HeHe..

Kalaset gick iallafall jätte bra, men himlans vad trött han blev.. Dock är han inte riktigt pigg heller, så kan ju bero på det med.

Efter vårat kalas här hemma, gick vi en våning ner och firade moster och syster Sara som fyllde 28.. Hon blir äldre hon med.. Tss...


Idag så for vi in till Selånger marknad en sväng och rekade läget där..

Men äh. Det var väl inget att hänga i granen tycker jag. Mest bara samma lika överallt..

Sedan så blir jag så grymt trött på folk som bara tvärstannar mitt framför en mitt i gången, pojkspolingar som kutar framför vagnen så man får tvärnita. Man skulle ju ha kört över hälsenorna, men det är lätt å vara efterklok.. ;)


I´m on fire, med Bruce Springsteen.. Är inte låten grym så säg.?!!!

Jag spelar den om och om igen nu då jag skriver här... Dille!!!


Imorgon ska vi iväg på BVC för 1-års kontrollen, sprutan :( och vikt och längd..

Ska bli riktigt roligt att se hur han har växt.. Sprutan hoppar jag över att se.

Finns det inge roligare alternativ?


Imorgon blir det att börja tok läsa skolböckerna... Pepp!!   

  Några minuter gammal...

  1år och flera timmar gammal :)


Man förändras tydligen rätt så mycket på ett år! =) Kanske man borde börja syna sig efter lite rynkor och vita hårstrån???  


//

Av Maria - 19 augusti 2010 10:06

På något väldigt dumt och opassande sätt, så får jag ALLTID en sjuk jäkla dödsångest varje gång jag ska ut och flyga... Det är inte bara flyget som ger mig ångest, det är nog mer själva resan i sig. Jag älskar ju att flyga egentligen.. Den här resan ger mig än mer obekväma tankar... Allt för våran lille son.. Tänk om något skulle hända oss.. Han skulle ju inte minnas sina föräldrar.. På ett sätt kanske bra. Men, tänk då han blir större.. =(

Hur fan ska jag få bort dom här sjukt jobbiga tankarna??

Ända sen tonåren har dom funnits, då det är människor i min omgivning som försvunnit en efter en, så har det alltid känts som att det är min tur snart.. Men jag är absolut inte redo försen om, ja minst 60 år!!! Lyckopiller, hjälper de mot detta? 


  Vilken glädje & Kärlek! <3  

Av Maria - 16 augusti 2010 19:34

Har glömt bort att jag har skaffat blogg igen, har inte orkat bry mig heller för den delen...  Allt suger!

Var och klippte mig idag, var nöjd och glad en stund iallafall...

Faan, varför ska det få vara så här för?

Jag känner på mig att jag vet varför, känner igen vissa saker från förr...

Kan inte allt bara sätta igång, rulla på och vara över snart? Bara bli till det bättre??

Ingenting blir ju bättre heller av att man blir totalt bortkopplad från personer som man trodde man kände, som man trodde kunde luta sig mot min axel och visste att jag fanns i alla väder.. Någon som man trodde ville dela sin glädje med mig, likväl som all sorg, besvikelse... Ja allt..... Men.... Nä.. Jag säger inget mer...


Dra mig upp.. Dra mig ut på äventyr... Snälla, säg att allt blir bra!!!!!!!!


Crap!!

Av Maria - 11 augusti 2010 15:49

Började morgonen med en prommis med mormor.

Fick sedan besök av Josefine och Elias, så då blev det att sno ihop en kladdkaka.

Det är så himla roligt att se när små killarna leker. Synd bara att våran ska vara så grymt ego, så alla grejor som någon annan har, ska han också ha!

Det är härligt att iakta, dom har blivit så stora och vi sa både jag och Jossan, att det är bra mycke man ska lära sig i livet, som en annan bara tar för givet..

Man ser allt som en självklarhet (självklart inte att små trollen ska kunna allt) men som för en annan.. Äh. skit samma..

Det var iallafall jätte roligt att dom ville komma och vara med oss en stund.


Nu har jag en taskig spänningshuvudvärk, den ska jag bota med lite mat sen blir det att dra iväg med gubben min, Peter & Jossan och fiska lite... Så härligt.. Fiske är en av mina största intressen, om någon skulle råka bry sig... Det är rofyllt, spännande plus att man får vara ute i naturen och hur mysigt är inte det???  =)


//


Av Maria - 10 augusti 2010 11:15

TACK så mycket Ellenor för nummret.. Jag fick tag på Anki, så allt är löst nu.. =)

Jag har även hittat ett nummer till miun och där fått reda på namnet som jag ska fråga efter sedan då klockan är efter 13...


Nu är det ju bara till att hålla tummarna på att det ska gå bra att jag börjar en vecka senare och att jag kan få reda på kursmaterial så jag kan beställa hem det och kanske ev kunna börja smått med skolan i USA..


Var till Anna igår med Jessica och fick i oss en kanna kaffe, hon vet hur man gör kaffe Anna.. Verkligen Gott! Det var som vanligt mysigt och trevligt att umgås med damerna.. Lite trist bara att inte alla kunde komma...


Är det verkligen ingen som har ett gammalt hus som ni vill sälja till oss? Det gör inget om det är ett stort gammalt hus, för den delen gör det heller inget om det är av nyare kaliber. Vi vill bara ha ett hus! :)


Country road, take me home, to the place i belong!

Av Maria - 9 augusti 2010 10:55

Försöker desperat att förstå mig på miuns hemsida och mitt antagningsbesked..

Jag hittar inga telefonnummer till vart jag skall vända mig ang. mina studier.

Vart ska jag finna information om vilka böcker jag bör skaffa??? Åhhh... Har jag blivit så totalt pantad så jag inte förstår mig på en hemsida?? Eller finns inte informationen?

Hjälp mig någon! Snälla!!


Försöker även att nå förskolechefen, hon svarar inte på mail. Antar att hon har semester, ska jag behöva ringa kommunväxeln? Finner även inte på kommunenshemsida hennes telefonnummer????


Lill trollet har somnat nu för en stund. Varför ska de kämpa in i de sista?

Man riktigt hör och ser på dem hur skönt dom skulle kunna få det.. Men Nä.. Go unge!



Hur svårt kan det vara?

Presentation


Det är mitt liv & jag gör precis som jag vill med det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar Jag Läser


Ovido - Quiz & Flashcards