Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Allt eller Inget!

Av Maria - 18 september 2010 15:01

Det är väl så det är? Antingen ger man allt eller så skiter man i allt!

Kan man inte göra det riktigt, Så ska man inte göra det alls!!!


Nu pratar jag om hur det går för mig och skolan..

Jag tog med mig mina böcker till USA, sjukt taggad för att börja läsa..

Men vad händer.. Jag läser samma sak tre gånger... Men,, Jag vet och minns inte vad jag har läst....

Det har varit och är väldigt mycket som sker just nu... Kanske det blev fel tidpunkt att börja studera på?? JaJa,, Jag skjuter upp det.. Så får vi se om det går bättre en annan gång. =)

Nu ska jag ramla tillbaka på ruta ett igen.. Känns faktiskt bättre än jag kände förut..

Så, den 1 Oktober börjar jag arbeta igen.. Med samma gamla gäng.. Förmodligen de bästa arbetskamraterna som man kan ha.. Jag trivs med dom... Hoppas dom gör detsamma...


Om jag ska dra en snabb sammanfattning av USA resan, så behöver jag inte anstränga mig.. Det hände inte så himla mycket.. Så det finns inte så mycket att säga... Men.. Vi åkte ju iallafall nattbuss till Arlanda.. Det var packat med folk på första bussen, så vi fick vänta på en extra buss.. Självklart så hamnar vi bakom två fyllekärringar som håller på att gaffla med två yngre tjejer... Busschauffören håller på att somna så Tomas får gå och prata med honom.. Den andra busschauffören som bytte av den gamla körde vilse inne i Uppsala.... SUCK... Vi brukar ha lyckan att vara med om det mesta! HAHA... 

På plats i USA så fick vi ett fint rum.. Hemsk utsikt... Hemskt tråkig mat... Änglapink till Kaffe... Goda Munkar... Billiga Kläder... Jätte rolig och minnesvärd dag på ett av USAs största ZOO... Bra Service... En förhoppningsvis lyckad operation (visar sig då han börjar jobba igen hur vida den lyckats eller ej) Vi fick träffa Dr Åke.. En man som förändrat många människors liv,, till det bättre genom sin kunskap och skicklighet.... Det är jag evigt Tacksam för..Att det kostade, var det värt.. För även om inte Tomas kanske blir helt bra, Så är han mycket mycket bättre... Det är värt ALLT!!! Varenda öre... Det är bara hemskt att inte Sverige vill ta in kunskapen riktigt och att inte Sverige vill bekosta ingreppet... Vilket skulle vara mycket billigare för oss, än att betala ut förtidspension, sjukpension å alla andra bidrag som finns för de som är skadade... Hjälp finns ju!!!


Hemma igen... Då Arvid såg oss bjöd han på ett BRETT leende, ca 30 minuters reservation mot pappan,, lite längre mot mig... Sen var det full rulle igen.. Precis som förut.... Allt hade gått så bra med honom.. Det var skönt att höra..


Nu på måndag börjar han på dagis.. Vilket underbart år det har varit, kunde man inte fått varit hemma lite längre? Nu då så mycket händer..

Men att gå på dagis, kommer nog att passa honom perfekt.. Älskade lilla busfrö! 



//

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 31 juli 2011 22:43

Jag vill bara göra vissa personer uppmärksam på en sådan enkel grej, som jag trodde var självklart hos alla, särskilt vid vuxen ålder!!   Det du säger bakom någon människas rygg, kan många gånger ge större sår,  än vad det ger dem du säger det ti...

Av Maria - 20 oktober 2010 22:08


Det är kanske vad man kan se allt som.. Jag var på väg åt ett håll, men vände och for tillbaka.. Kanske inte så hemskt snabbt ändå.. Men snabbare än det var tänkt!   Hur som helst. Det är så sjuk roligt att komma tillbaka, träffa alla gamla...

Av Maria - 23 september 2010 22:08


... att stå på sidan om någon man bryr sig om och se hur jävla dåligt personen mår, hur illa behandlad den blir... All skit den får ta för allt och inget!! Att inte kunna göra något, mer än att finnas... Lyssna, Stötta, Ge tröst... Vad är det som...

Av Maria - 27 augusti 2010 19:21

 Nordamerika, Sydamerika & Australien... De har varit mina dröm resor i livet. I Sydamerika ville jag besöka Brasilien.. Det har jag gjort, dock ej Amazonas som är en av de största dröm ställena.. Men det tar jag senare. =) Till Australien vill j...

Av Maria - 24 augusti 2010 09:05


Ja snart så kommer mina fin fina flickor Anna, Jessica och Jossan hit och ska få ta sin debut på Tacofisk.. En rätt som är gudomligt gott, även om jag kan hålla med om att det inte låter så kanske. =) Efter det så bjuder jag på hembakade bullar och...

Presentation


Det är mitt liv & jag gör precis som jag vill med det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar Jag Läser


Ovido - Quiz & Flashcards